WORK

Copywriting sau content writing – De unde știi ce ai nevoie pentru business-ul tău?

 

În zilele noastre toate brandurile de succes au o poveste în spate. Nu degeaba se spune că „mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primește”.  Fie că lucrezi în marketing sau ai un business și ai nevoie de servicii de publicitate, probabil că ai auzit de termenul de „copywriting” și „content writing”. Așadar, este important să cunoști câteva detalii despre oamenii responsabili cu crearea și redactarea textelor.

Deși pare să fie același lucru pentru că ambii scriu conținut pentru client, copywriting-ul și content writing-ul sunt chestii total diferite. Trebuie să te gândești la ei ca la doi „frați”, pentru că lucrează extrem de bine împreună.

Ce este copywriting-ul?

Copywriting-ul este arta de a scrie cuvinte care vând. Altfel spus, un copywriter este cel care scrie cuvintele din ads-uri, landing pages, broșuri, newslettere etc. El creează brand awareness prin intermediul unor texte scurte, iar scopul lui final este să vândă. Creativitatea este cheia, mai ales că trebuie să folosească cât mai puține cuvinte și să obțină rezultate concrete. Copywriter-ul trebuie să creeze titluri convingătoare pentru a-i determina pe consumatori să cumpere un produs, să se aboneze la un serviciu, sau să-i trimită să facă o acțiune. Cel mai bine descrie copywriting-ul David Oglivy, „tatăl publicității”, care spunea cu mult înaintea creșterii spațiului digital: „Când scriu o reclamă, nu vreau să-mi spui ca ți se pare că e creativă. Vreau să ți se pară atât de interesantă încât să cumperi produsul!”

De multe ori copywriterii creează texte pentru a primi răspunsuri emoționale, acțiuni care trebuie să se întâmple imediat.

Fie că sunt publicate în Social Media, sau sunt titluri atractive de reviste sau spoturi radio, un copywriting potrivit te poate ajuta să creezi o puternică prezență online.

 

Ce este content writing-ul?

Chiar dacă lucrează tot cu cuvinte, un content writer (sau scriitor de conținut) are drept scop informarea și educarea oamenilor în legătură cu un anumit subiect. Informarea la rândul ei poate face parte dintr-o strategie care are scop final tot vânzarea, dar asta se întâmplă pe termen lung, nu imediat ca în cazul copywriting-ului. În această categorie intră articolele de blog, descrieri de produs, practic orice text informativ care ajută la construirea unei relații pe termen lung cu clienții și formarea unor comunități în jurul brandului. Cu alte cuvinte, un content writer trebuie să facă research iar textele sunt scrise în stil jurnalistic.

Dacă un copywriter trebuie să îndemne la acțiuni rapide, un scriitor de conținut urmărește să își formeze un public dedicat, cu care să stabilească o relație de încredere și să poziționeze brandul ca fiind o sursă serioasă de informații.

Puterea pe care o are content writing-ul este că îi poate transforma pe cei care citesc în potențiali clienți, care devin apoi clienți și rămân fideli unui tip de produs sau brand.

 

Nevoia de conținut se schimbă constant, și nu trebuie să privim aceste două activități ca fiind opuse, ci din contră, ele se completează reciproc. Together they rock the world with their ideas!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *